کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

اشرفی اصفهانی، ابتدای مرزداران، ساختمان 227، طبقه چهارم، دکتر کاظم محقق 44219771-021
کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

اشرفی اصفهانی، ابتدای مرزداران، ساختمان 227، طبقه چهارم، دکتر کاظم محقق 44219771-021

برداشتن خال، به انگلیسی Mole removal

 

 

در مورد روش کار

پوست و بافت زیرپوستی در معرض انواع خال هایی با اندازه و ویژگی های مختلف در طول زندگی است. اغلب این تغییرات خوش خیم هستند. درمان به خصوصیات آنها بستگی دارد. بعضی از آنها به دلایل زیبایی برداشته می شوند ، به خصوص اگر روی صورت باشد ، در حالی که دیگران نمایانگر گروهی از تومورها هستند که ممکن است به برداشتن جراحی نیاز داشته باشند. اگر یک خال یا سایر ضایعات پوستی در مراحل اولیه برداشته شود ، تمام سلول های سرطانی از بدن خارج می شوند و پس از خارج شدن ، به ندرت دوباره ظاهر می شوند. بیشتر خال ها تشکیلاتی خوش خیم هستند که هیچ خطری برای سلامتی ندارند ، اما برخی هنوز هم نیاز به توجه دارند. این به تغییرات رنگدانه ای مربوط می شود که اندازه ، شکل یا رنگ را تغییر می دهد ، خونریزی ، خارش ، دردناک می شود یا بعد از بیست سالگی رخ می دهد.

در کنار روش جراحی ، روش های جایگزین دیگری برای از بین بردن خال ها و سایر ضایعات خوش خیم در بهشت کلینیک وجود دارد ، مانند: برداشتن با آر اف  و الکترولیز.

در بیشتر موارد برداشتن خال با این روش ها نیازی به بی حسی تزریقی ندارد. این روش شامل استفاده حرارت مستقیم در مقاطع بسیار ظریف است که به خال هدایت می شود تا گرم شود و سپس تخریب گردد. این روش بدون درد است ، بدون نیاز به برش و بخیه روی پوست است. همچنین با از بین بردن خال ها با این روش ها ، احتمال بروز اسکار کمتر است. پس از انجام روش ، در ناحیه ای که قبلاً خال وجود داشت ، پوسته ایجاد می شود. پوسته معمولاً حدود دو هفته حفظ می شود و سپس می افتد. شایان ذکر است که در طول انجام روش ، پوست کاملاً در سطح میکروسکوپی برداشته می شود و امکان ارسال بافت برای پاتولوژیست برای تجزیه و تحلیل برای تشخیص قطعی وجود ندارد.

آر اف با کمک بی حسی موضعی ، که زیر ضایعه تزریق می شود ، خال روی پوست را از بین می برد. بلافاصله پس از درمان ، زخم در محل برداشتن ضایعه ظاهر می شود که خونریزی ندارد و همان اندازه توده برداشته شده است. پوسته ایجاد می شود و بعد از 7-10 روز لایه تازه ای از پوست وجود دارد. پس از برداشتن خال با این روش ، می توان نمونه را برای هیستوپاتولوژی جهت بررسی فرستاد ، جایی که تعیین می کند که آیا خال خوش خیم است

.

آیا من کاندید مناسبی هستم؟

برداشتن خال ها در صورت آسیب فیزیکی و در مواردی که خال رشد ، تغییر رنگ ، خارش ، جوانه زدن در لبه ها و خونریزی دارد یا بزرگتر از یک سانتی متر است، توصیه می شود. این پارامترها در صورتی که برای خال اتفاق بیوفتد ، همیشه باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. به طور خاص ، به خال هایی از بدن خود توجه کنید که در مکان های برجسته و مستعد آسیب دیدگی مانند چین و چروک های بدن ، محل فشار لباس و مواردی از این دست هستند

.

چگونه آماده شوید؟

در روز عمل استفاده از ژل های حمام که اثر روغنی روی پوست دارند مجاز نیست ، اما صابون یا ژل مانعی ندارد. پوست نباید مرطوب شود. تمام اطلاعات لازم در طی مشورت با پزشک ما به شما داده خواهد شد. یک هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف داروهایی که غلظت خون را کاهش می دهند خودداری کنید (با پزشک عمومی خود مشورت کنید).

در بهشت کلینیک خال ها به کمک لوپ بررسی می شوند. لوپ دستگاهی است که با استفاده از ذره بین بزرگ ، ناحیه خاصی از پوست انسان را چند برابر می کند و باعث ایجاد تمایز بین ضایعات خوش خیم و بدخیم پوست می شود. همچنین ، به تشخیص نوع تغییر و تعیین زمان حذف یک تغییر خاص کمک می کند. در صورت مشاهده تغییر در خال ها ، از نظر ظاهر عدم تقارن ، بی نظمی لبه ها ، تغییر رنگ یا افزایش قطر خال ، در صورت خونریزی یا خارش ، حتماً با یک پزشک پوست مشورت کنید. معاینه خال یک بار در سال و در افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند توصیه می شود

.

در طول روش

در بهشت کلینیک خال و سایر ضایعات پوستی با روش های مختلف برداشته می شوند. در طول درمان ، توجه به محل بسیار مهم است ، همچنین توجه به ظاهر صورت بیمار پس از از بین بردن ضایعات پوستی (زیبایی شناختی) ، و همچنین دانش ویژگی های آناتومیکی مناطق مختلف ، دانش روش های مختلف جراحی و غیره  مهم می باشد. برخی از ساختارهای صورت مانند بینی ، پلک ها ، لب های بالا و پایین ، پیشانی و چانه نیاز به درمان خاص خود دارند. این فقط توجه به محل نیست که از اهمیت بیشتری برخوردار است بلکه سایر ویژگی های آن از جمله ضخامت پوست ، رنگ ، کشش پوست ، تعداد موها و خطوط آناتومیک طبیعی صورت مهم است. بنابراین بسیار مهم است که برداشتن خال توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود زیرا در ضایعات پوستی یا خال هایی که برداشته می شوند احتمال جای زخم و ایجاد رنگدانه وجود دارد که بعداً برطرف کردنشان مشکل است.

خال باید به طور کامل برداشته شود ، این بدان معنی است که قسمت سطحی و بخشی که زیر پوست است کامل برداشت گردد.

 

زمان بهبودی

بهبود بعد از عمل حدود هفت روز طول می کشد و تا زمانی که پزشک توصیه می کند باید کرم ها ترمیم کننده در محل قبلی خال استعمال گردد که آن هم در مرکز ما موجود است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد