دکتر کاظم محقق

خانه خدمات ما میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

تخفیف ۳۰ درصدی میکرونیدلینگ لاغری در یکی از بهترین کلینیک های زیبایی تهران

هر آنچه شما درباره میکرونیدلینگ و درمارولر نیاز است بدانید

 

میکرونیدلینگ فرایندی است که در آن از سوزنهایی برای ایجاد صدها سوراخ کوچک در پوست استفاده می شود.

شاید به نظر برسد که این جدید ترین روش در حیطه زیبایی و مراقبت از پوست باشد، اما در واقع بیش از ۵۰ سال است که ابداع شده و تکامل یافته است.

طرفداران میکرونیدلینگ ادعا می کنند که این روش همه مشکلات پوست از چین و چروک ها، هیپرپیگمانتاسون (تیره شده) و کدورت پوست تا مواردی مانند اسکار (بافت جوشگاهی)، استرچ مارک (ترک های پوستی) و سلولیت را درمان می کند.

طی یک مطالعه در سال ۲۰۰۹، ۳۷ بیمار برای درمان اسکارهای آتروفیک (آن دسته از اسکارهای فرورفته که ناشی از آکنه، آبله مرغان و غیره هستند) صورت تحت درمان با روش میکرونیدلینگ قرار گرفتند.

پس از چندین جلسه درمان حرفه ای، بیش از ۸۰٪ از بیماران کاهش اسکارها را شاهد بودند و درمان خود را در حد “عالی” ارزیابی کردند.

در اینجا ما می خواهیم بشکافیم که میکرونیدلینگ و درمارولینگ دقیقا شامل چه فرایندهایی می شود و قصد دارد چه کاری برای پوست انجام دهد.

 

میکرونیدلینگ و درمارولینگ

میکرونیدلینگ، که به عنوان درمان القای کلاژن  (CIT)نیز نامیده می شود، شامل استفاده از ابزاری به نام درماپن Dermapen می باشد. درماپن در انتهایش سوزن هایی کوچک دارد که سوراخ ها و یا منافذ کوچکی را در لایه های فوقانی پوست شما ایجاد می کند.

در روش دیگر میکرونیدلینگ از درمارولر Dermaroller استفاده می گردد، که شبیه یک غلتک رنگکاری با تعداد زیادی سوزن های کوچک است. برای دستیابی به همان اثرات درماپن، درمارولر به آرامی در جهت های مختلف بر روی سطح پوست شما کشیده می شود.

 

میکرونیدلینگ Microneedling  روشی است که برخی از پزشکان پوست از آن برای درمان بیماری های مختلف پوست استفاده می کنند. این تکنیک شامل استفاده از چندین سوزن کوچک و استریل برای سوراخ کردن پوست و آسیب فیزیکی عمدی به آن است.

این تروما (آسیب) بازسازی را در لایه درم (یک لایه عمیق پوست) تحریک می کند.

در طی این روش دو  کار انجام می شود است:

  1. سوراخهای کوچکی که حاصل کار سوزنهاست، میکرو کانالهایی را ایجاد می کند که محصولات پوستی مانند سرم های قدرتمند گوناگون به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و برای حصول نتایج مورد نظر جذب گردد.
  2. خراش های کوچک مانند دسته ای از صدمات کوچک عمل می کند که پوست را به ترمیم تحریک می کند و باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. این فرآیند پوست را گوشتالود می کند و ظاهر خطوط ظریف، چین و چروک، اسکار ها و منافذ را بهبود می بخشد.

از بین سلبریتی ها، کیم کارداشیان شکل خاصی از میکرونیدلینگ صورت با نام “فیشیال خون آشام” را انجام داد و آن را جلوی دوربین رسانه ای کرد. این روش شامل استفاده از درماپن حرفه ای و همچنین تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) می باشد که به طور بالقوه تولید کلاژن و رشد الاستین را تحریک می کند.

 

روش انجام میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

در ابتدا یک کرم بی حس کننده بر روی پوست بیمار استعمال می شود. سپس، پزشک درمارولر را در چند جهت مختلف به آرامی بر روی سطح پوست حرکت می دهد و یا از یک دراماپن برای ایجاد منافذی کوچک در سطح پوست در نواحی مورد نظر صورت استفاده می کند.

کل فرآیند کار حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و با وجودی که سوزن ها بر روی پوست صورت شما کار می کند ولی با این حال این روشی بسیار کم درد است.

شما می بایست انتظار یک قرمزی یا به مدت ۲ تا ۴ روز بر روی پوست خود داشته باشید، اما این قرمزی با شروع روند بهبودی به سرعت برطرف شده و نتایج درخشدگی پوست ظاهر می گردد.

برای به دست آوردن نتایج واقعا موثر، شما نیاز به بیش از یک جلسه درمانی دارید تا ساخت کلاژن و الاستین تداوم داشته باشد.

 

آیا میکرونیدلینگ Microneedling یا درمارولینگ Dermarolling هیچگونه خطری دارد؟

عفونت

بزرگترین مورد منع استفاده از میکرونیدلینگ در آکنه فعال است زیرا شما خطر ابتلا به عفونت را بیشتر می کنید. از انجام میکرونیدلینگ بر روی مناطق مشکل دار پرهیز کنید و یا قبل از انجام این روش منتظر بمانید تا جوش ها از بین بروند.

واکنش پوستی

کارشناسان معتقدند که نباید این روش را بر روی پوستی که ملتهب شده، تحریک شده، دچار روزاسه و یا اگزما هست انجام داد.

از آنجا که میکرونیدلینگ می تواند جذب محصولات مراقبت از پوست را در لایه های عمیق تری داشته باشد، احتمال می رود پوست تحریک شده و به مواد مختلف واکنش نشان دهد.

شما همچنین می بایست در مورد استفاده از محصولاتی که برای استفاده با میکرونیدلینگ طراحی نشده اند، مراقب باشید.

در یک مطالعه موردی در دانشگاه یوتا ۳ مورد از زنان پس از میکرونیدلینگ به استفاده از سرم ویتامین C واکنش نشان داده بودند و خارش، بثورات جلدی و اسکار را گزارش کرده اند.

ایده خوب این است که آزمایش پچ بعد از میکرونیدلینگ انجام گردد که در آن ماده مورد نظر در یک منطقه کوچک استفاده شود و برای اطمینان پس از ۲۴ ساعت انتظار منطقه بررسی گردد تا از واکنش های ناخواسته در مناطق بزرگتر اجتناب گردد. این کار برای این است که مطمئن شویم پوست حساس نیست.

 

انجام کار در مراکز معتبر یا سالن های زیبایی ؟

شما می توانید مقاله ای درباره شیوع HIV و هپاتیت که با روش های زیبایی مرتبط با خون رخ داده است را در وبسایت allure بخوانید. نمی خواهیم شما را بترسانیم، فقط می خواهیم بر اهمیت پیدا کردن یک مرکز معتبر و مجاز که دارای یک محیط تمیز و بهداشتی است، تاکید داشته باشیم. این کار احتمالا متضمن انجام تحقیقات کافی توسط شما خواهد بود. ایمنی شما برای ما بسیار مهم است.

 

میکرونیدلینگ در مطب در مقابل میکرونیدلینگ خانگی

هنگامی که میکرونیدلینگ در مرکز معتبر پوستی انجام می شود، سوزن هایی که استفاده می کنند اندکی بلند تر (بیش از ۱ میلی متر) هستند و بنابراین می تواند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند تا مشکلات پیچیده تری مانند اسکار و یا استرچ مارک (ترک های پوستی) را درمان کند.

از آنجا که شواهد علمی معتبری وجود ندارد که اثرات درمارولر های خانگی را مطالعه کرده باشد، هنوز در مورد این که آیا اینها خوب، ایمن و موثر هستند، نمی توان قضاوت کرد.

نوعی از درمارولر که می توانید در خانه استفاده کنید، دارای سوزن هایی است که کوچکتر از ۱ میلی متر می باشد، بنابراین آنها بسیار عمیق نفوذ نمی کنند.

کاربرد این درمارولرها بیشتربرای تحریک پوست به منظور کاهش چین و چروک ها، درخشانتر کردن رنگ پوست و افزایش جذب و عمق نفوذ محصولات موضعی پوستی در نظر گرفته می شود.

خبر خوب؟ سوزن های کوچکتر در درمارولرهای خانگی دردناک نیست، بنابراین برای استفاده از آنها هیچ کرم بی حسی لازم نمی باشد.

خبر بد این است که نتایج کار به اندازه آنچه که شما نزد یک پزشک پوست انجام می دهید موثر نخواهد بود.

همچنین، اگر سوزن ها خم یا کند شوند و یا به درستی نگهداری نشود، خطر ابتلا به عفونت یا آسیب رساندن به پوست را افزایش می دهند که می تواند منجر به اسکار شود.

 

میکرونیدلینگ Microneedling  می تواند به بسیاری از مشکلات مرتبط با پوست کمک کند، از جمله:

 

  •      چین و چروک
  •      اسکار (بافت جوشگاهی)
  •      آکنه
  •      آلوپسی
  •      مشکلات رنگ پوست
  •      استرچ مارک (ترک های پوستی)
  •      راسا سایا
  •      شلی پوست، مانند موارد پس از کاهش وزن و یا لیپوساکشن

میکرونیدلینگ Microneedling  همچنین ممکن است به جوانسازی پوست کمک کند.

علاوه بر این، پزشکان می توانند از میکرونیدلینگMicroneedling  برای رساندن داروهایی مانند ترتینوئین موضعی یا ویتامین  C، به عمیق پوست استفاده می کنند. این می تواند درمان بسیاری از مشکلات از جمله رد جوش (اسکار آکنه) را سرعت بخشد.

نیدلینگ پوست یا میکرونیدلینگ درمانی یا درمان القا کلاژن یا القا کلاژن از طریق پوست، روشی با حداقل تهاجم برای جوانسازی پوست است که در آن از وسیله ای دارای سوزن های ظریف استفاده می گردد. کار سوزن ها ایجاد سوراخ در سطح پوست برای ایجاد آسیب کنترل شده می باشد. هر سوراخ مجرایی را در پوست ایجاد می کند که بدن را برای پر کردن آن از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید تحریک می کند. در طی روند ساخت عروق و کلاژن جدید، بافت و قوام پوست بهبود می یابد. علاوه بر این اسکارها، اندازه منافذ پوست و خطوط پوستی ( استرچ مارک ) کوچک می شوند. از میان اولین پیشگامان، مایکل پیستور پزشکی فرانسوی در سال ۱۹۵۲ این روش را با ابداع تکنیک مزوتراپی توسعه داد. در ۱۹۹۰ دکتر اندره کامیراند در کاری تجربی از گان تاتو بدون رنگ برای درمان اسکارهای بعد از اعمال جراحی استفاده کرد.در ۱۹۹۶ دکتر دس فرناندس نیدلینگ استفاده از رولر برای درمان چروک های عمودی پوست اطراف دهان را تشریح کرد.

برای انجام میکرونیذلیگ دستگاه و سیستم های مختلفی وجود دارد که عموما در عمق ۲۵/۰ تا ۳  میلی متر کار میکنند.

اصولا دو گروه از دستگاه ها وجود دارند:

باطری دار و سیمی. هر کدام دارای مزایایی ست و الویت های شخصی اپراتور است که در انتخاب دستگاه نقش اصلی را ایفا میکند. همچنین دستگاه می توانند لبه تخت یا اریب باشند. دستگاه های میکرونیدلینگ ممکن است دستی و برای مصارف خانگی و یا مکانیکال و برای مصارف حرفه ای در کلینیک ها طراحی شده باشند.

میکرونیدلینگ ثابت کرده روشی ساده و سریع برای درمان ایمن چروکها و اسکارها میباشد. از آنجا که اپیدرم دست نخورده باقی میماند، این روش میتواند با خیال راحت تکرار شود به علاوه مشخصا روشی مناسب برای مناطقی از پوست است که لیزر و لایه برداری عمیق انجام نشده است. در حال حاضر میکرونیدلینگ به طور گسترده ای برای درمان پوست های پیرشده ناشی از تابش برای بهبود وضعیت ظاهری و کیفیت آن و برای بهبود و حتی پیشگیری از ایجاد اسکار مورد استفاده قرار میگیرد.

میکرونیدلینگ را میتوان در یک مطب انجام داد و نیاز به تجهیزات بسیار گران قیمت ندارد. این روشی مقرون به صرفه است و می تواند در مناطقی ازپوست مانند اطراف چشم ها، دهان، دست ها و سینه که مناسب برای انجام لایه برداری و لیزر نیست انجام گردد.میکرو نیدلینگ به خوبی توسط بیماران تحمل می شود و دارای حداقل دوره نقاهت می باشد. این روش بسته به آسیب پوستی موجود میتواند به راحتی در عمق های بیشتر انجام گردد.

چگونگی انجام میکرونیدلینگ

برای راحتی بیمار در طی عمل ابتدا از یک کرم بی حسی استفاده می شود. بیماران توجیه می شوند که جلسات درمانی متعددی لازم می باشد. تعداد جلسات درمان با میکرونیدلینگ بستگی به وضعیت پوست بیمار دارد. برای اسکار های خفیف تا متوسط آکنه ممکن ۳ تا ۴ جلسه درمان مورد نیاز باشد، در حالی که اسکارهای عمیقتر و خطوط پوستی به بیش از ۵ جلسه درمان نیاز دارند. بسیاری پزشکان جلسات درمانی نگهدارنده را با فواصل ۶ تا ۱۲ ماه یکبار توصیه می کنند. زمانی که این روش انجام می پذیرد، محصولاتی مانند فاکتورهای رشد موضعی و سرم های جوانساز به عنوان درمان های کمکی بهتر جذب میگردند. به دلیل اینکه این روش قابل انجام بر روی تمام انواع و رنگ های پوستی را می باشد، به دلیل عدم خطر سوختگی بیمار گهگاه درمان انتخابی و ارجح به عمل لیزر می باشد.

 

به طور کلی میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و موثر است که می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد. این روش می تواند چین و چروک ها و اسکارها را کاهش دهد و پوست شل یا پیر را سفت و جوان سازی نماید.

با وجودی که میکرونیدلینگ خانگی به طور گسترده ای در دسترس و راحت تر از نوع حرفه ای آن است، درمان های خانگی نتایج مشابهی را ارائه نمی دهد و ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

هر کس که علاقه مند به استفاده از میکرونیدلینگ باشد، باید با یک پزشک پوست مشاوره کند که به ویژه در مورد این روش ها آموزش دیده و با تجربه باشد.

 

در اینجا به سوالات پرتکرار درباره  میکرونیدلینگMicroneedling پاسخ داده شده است، برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید.

 

چگونه آسیب پوست باعث می شود که پوست من بهتر شود؟

میکرونیدلینگMicroneedling  با اعمال یک آسیب کنترل شده به پوست روند ترمیم را تحریک می کند. اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که آسیب زدن به پوست با ایجاد ظاهر بهتر برای آن در تضاد است. اما پزشکی زیبایی اثبات کرده است که در واقع این کار امکان پذیر است. در حقیقت صنعت پزشکی زیبایی بر اساس این فرضیه ساخته شده است.

قاعده کلی این است که هر چقدر درمان بیشتر تهاجمی باشد، نتایج درخشانتر است. به عنوان نمونه، اگر شما بر روی صورت خود روش فیشیال را دریافت کنید، چند روز پس از آن یک درخشندگی واضح را شاهد خواهید بود. اما اگر شما یک درمان میکرونیدلینگMicroneedling  را  انجام دهید، این درخشندگی برای چهار تا شش هفته دوام خواهد داشت.

 

چه مشکلات پوستی را میکرونیدلینگ Microneedling  درمان می کند؟

میکرونیدلینگ Microneedling  به عنوان روشی طبیعی برای هموارسازی و محکم کردن و جوانسازی مناطق صورت و بدن شناخته می شود. میکرونیدلینگ Microneedling  چین و چروک ها، روند پیری پوست، رد زخم های جراحی، استرچ مارک (خطوط پوستی)، آکنه و ردهای فرورفته، افتادگی پوست، تیرگی پوست، آسیب  اشعه ماوراء بنفش (UV)، روزاسه و ملاسما را پیشگیری و درمان می کند.

میکرونیدلینگ Microneedling   در درمان بیماری های پوستی همچون ملاسما و رزاسه می تواند بسیار موثر باشد. اگر از هر کدام از این مشکلات پوستی رنج می برید، حتما می دانید روش های بسیار کمی برای درمان موثر تغییر رنگ پوستتان وجود دارد. میکرونیدلینگ Microneedling  همراه با داروهای مزوتراپی ضد لک و روشن کننده پوست در مطب دکتر کاظم محقق موثرترین درمانی است که برای بیماران مبتلا به ملاسما وروزاسه ( Melasma و Rosacea  ) تجویز می گردد.

ما در این مرکز پس از انجام میکرونیدلینگ Microneedling  بر روی پوست شما، بهترین داروهای مزوتراپی روشن کننده و ضد لک را برای درمان استفاده می کنیم. این محصولات حاوی ترکیبات روشن کننده پوست و همچنین ویتامین  C، ویتامین B3، اسید های چرب ضروری و عصاره های گیاهی می باشد.

شما بهبود وضعیت کلی پوست خود، بهبود قوام پوست و کاهش تغییر رنگ پوستتان را خواهید دید.

 

میکرونیدلینگ microneedling  چگونه کار می کند؟

  میکرونیدلینگ microneedling  ممکن است به کاهش چروک ها، آکنه (جوش)، اسکار (بافت جوشگاهی) و استرچ مارک (ترک های پوستی) کمک کند.

میکرونیدلینگ microneedling  توسط آسیب کنترل شده به پوست باعث تولید کلاژن و دیگر عوامل بهبودی می شود.

کلاژن یک پروتئین ضروری است که با نرم و صاف کردن و افزایش کشسانی کمک می کند تا پوست جوان به نظر برسد.

پیری باعث کاهش کلاژن، چروک شدن و دیگر نشانه های پیری در پوست می شود.

پوست همچنین می تواند کلاژن را به علت آسیب هایی مانند رد های آکنه (اسکار)، استرچ مارک یا سایر اسکارها از دست بدهد.

بسیار مهم است بدانید میکرونیدلینگ microneedling  یک ئرمان با پاسخ سریع نیست، زیرا این روش باعث رشد پوست جدید می شود و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فرد نتایج کامل روش را ببیند.

 

فوائد میکرونیدلینگ کدامند ؟

یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که میکرونیدلینگ microneedling  یک روش ایمن و موثر برای جوانسازی پوست و درمان اسکار ها و چین و چروک ها می باشد.

با این وجود محققان اذعان داشتند که تعیین اینکه آیا میکرونیدلینگ microneedling یک گزینه درمانی مناسب در همه موارد می باشد نیازمند تحقیقات بیشتری است.

یک نشریه از آکادمی پوست آمریکا همچنین بیان می کند که مردم می توانند از روش میکرونیدلینگ کاهش “ظاهر منافذ بزرگ، خطوط ظریف و چین و چروک ها، اسکارها (بافت جوشگاهی) و استرچ مارک ها (ترک های پوستی)” را انتظار داشته باشند.

 

خطرات میکرونیدلینگ چیست؟

جامعه پزشکی معمولا میکرونیدلینگ microneedling را روشی ایمن و موثر می داند، اما باز هم احتمال کوچکی از برخی خطرات وجود دارد.

خطر ابتدایی تحریک پوست بعد از عمل است. سایر عوارض جانبی عبارتند از:

  • ورم
  • ناخوشایندی در موضع
  • قرمزی

کبودی

  • خشکی
  • پوسته پوسته شدن پوست

خونریزی یک واکنش غیر معمول به میکرونیدلینگ است، اما ممکن است پس از درمان های عمیق تر اتفاق بیافتد (شبنم خون در حین انجام کار طبیعی ست).

خونریزی ممکن است بیشتر برای افرادی که اختلالات خونریزی دهنده دارند یا افرادی که داروهای رقیق کننده خون را دریافت می کنند بیشتر محتمل باشد. مهم این است که قبل از انجام کار این اطلاعات به پزشک ارائه دهید.

خطر ناچیزی از عوارض جانبی جدی نیز وجود دارد از جمله:

  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست
  • واکنش به داروهای موضعی که در طول درمان استفاده می شود

برخی از دستگاه ها دارای احتمال خطرات بیشتری هستند. دستگاه هایی که از انرژی یا گرما استفاده می کنند ممکن است احتمال سوختگی را افزایش دهند ( مانند دستگاه آر اف فرکشنال).

در نهایت، برخی از افراد برای درمان میکرونیدلینگ  نامزد نیستند، از جمله افرادی که این :

  • یک عفونت فعال پوست
  • آکنه فعال
  • اسکار کلوئید
  • ناپایداری نوع پوست

مشاوره توسط یک پزشک پوست یا مراقبت های پوستی که در مورد این نوع روش ها تجربه دارد، به کاهش خطر کمک می کند.

 

تماس با ما: 02144219771

 

چه مدت طول می کشد تا نتایج میکرونیدلینگ مشاهده گردد؟

بیشتر بیماران نتایج را پس از اولین جلسه درمان مشاهده می کنند. نتایج درمان بسته به سلامت پوست فرد در افراد مختلف متفاوت است. در غالب موارد تغییرات واقعی و یا نتایج مثبت به سرعت در طی ۱-۲ هفته پس از اولین جلسه درمان  مشهود خواهد بود.

 

2 نظر در مورد “میکرونیدلینگ;

    1. درود بر شما
      هزینه میکرونیدلینگ صورت با استفاده از داروهای مزوتراپی در مهرماه ۱۳۹۹ در حدود ۴۵۰ هزار تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *