کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

اشرفی اصفهانی، ابتدای مرزداران، ساختمان 227، طبقه چهارم، دکتر کاظم محقق 44219771-021
کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر کاظم محقق

اشرفی اصفهانی، ابتدای مرزداران، ساختمان 227، طبقه چهارم، دکتر کاظم محقق 44219771-021

مواد غذایی برای سبد اسفندماه تان

 

  امروز چند ماده ی غذایی مفید و پرویتامین را معرفی می کنیم تا در آستانه ی عید انرژی تان تحلیل نرود.


 هویج

 

هویج یکی از سبزیجات مفید و سرشار از ویتامین A است که می توانید به صورت خام، رنده شده، آب پز، آب میوه، پوره، داخل سوپ و به صورت خورشت هویج میل کنید. یادتان باشد که این ماده ی غذایی به خوش آب و رنگ شدن پوستتان نیز کمک می کند.

 

 انواع کلم ها

 

بروکلی، بروکسل، کلم برگ، کلم قرمز و غیره به صورت پخته شده و یا خام داخل سالاد و به همراه گوشت قرمز، ماهی و غیره فوق العاده مفید خواهد بود. یادتان باشد که کلم ها سرشار از ویتامین C و اسیدفولیک هستند و انرژی زیادی به شما می دهند.

 

 کدو حلوایی

 

تا فصل کدو حلوایی به پایان نرسیده از آن ها بهره ببرید. این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و به خصوص بتاکاروتن است و مانند هم خانواده های نارنجی خود برای بدن لازم و ضروری هستند.

 

 

 موز

 

موز، میوه ای همه فصل شده است و بعد از سیب یکی از پرمصرف ترین ها محسوب می شود. موز سرشار از کربوهیدرات ها، فیبرها و ویتامین ها است. اگر سخت مشغول خانه تکانی هستید و یا ورزش می کنید حتماً موز را در سبد میوه تان داشته باشید.

 

 نارنگی

 

خوبی نارنگی مانند موز در این است که مصرف آن ساده بوده و البته خوشمزه نیز هست. این میوه به راحتی پوست کنده می شود و هسته ی کمی نیز دارد. در واقع یکی از پرمصرف ترین های زمستان محسوب می شود. بهتر است در سالاد میوه، یا به صورت دسر، آبمیوه و یا در سس های ترش و شیرین مصرف شود. نارنگی یکی از منابع ویتامین C، مواد معدنی و دیگر ویتامین ها محسوب می شود.

 

 خرما

 

خرما برای روزهای سرد سال بسیار مناسب است. می توانید آن را با چای یا شیر میل کنید. این میوه ی خشک سرشار از فیبر، پتاسیم و قندهای طبیعی است. بنابراین انرژی زیادی به شما می دهد. پس در حین رفت و روب دست از کار بکشید و یک عدد خرما میل کنید.

 

 

 کیوی

 

کیوی با طعمی کمی ترش انرژی و قدرت زیادی به شما خواهد داد. چون سرشار از ویتامین C است. هر یک عدد کیوی حدود 80 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند که معادل نیاز روزانه ی بدن است. فرقی نمی کند که این میوه را برای صبحانه میل کنید یا به صورت میان وعده و دسر. با مصرف آن عملکرد روده هایتان بهتر خواهد شد. چون سرشار از فیبر است. میزان پتاسیم این میوه نیز چشمگیر است بنابراین بهتر است آن را در برنامه ی روزانه تان بگنجانید.

 

 پرتقال خونی

 

رنگ قرمز گوشت این پرتقال و میزان قند بالای آن از مشخصات بارز پرتقال خونی است. این نوع پرتقال نیز حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و انرژی و نشاط بدن را افزایش می دهد.

 

 سیب

 

شاید اگر سیب نبود سرنوشت بشر نیز جور دیگری رقم می خورد. هر چه هست سیب یکی از پرمصرف ترین های دنیاست. البته این میوه انواع متنوعی دارد و به صورت آب میوه، کمپوت، مربا و یا در ترکیب برخی غذاها استفاده می شود. سیب سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها است که به ویژه در پوست آن قرار دارند. اما حواستان باشد که سیب یکی از میوه هایی است که بیشترین تماس را با انواع آفت کش ها دارد. بنابراین لازم است که قبل از مصرف پوست آن را به خوبی شستشو دهید و یا اینکه از انواع ارگانیک آن استفاده کنید.

 

 ماهی خال مخالی

 

در این شلوغی های آخر سال مصرف ماهی را از یاد نبرید. انواع ماهی ها را استفاده کنید. معمولاً این ماهی به صورت کنسروی یا دودی مصرف می شود. ماهی خال مخال سرشار از پروتئین و چربی های مفید است. توصیه می کنیم از انواع دیگر ماهی ها غافل نشوید و هر هفته حداقل دو مرتبه از آن ها استفاده کنید.

بهترین مرکز لیپوماتیک   تاتو پزشکی میکروپیگمنتیشن   هایفوتراپی غرب تهران   هایفو غرب تهران   بهترین مرکز هایفو هایفوتراپی    مزوتراپی لاغری   مزوتراپی غبغب   مزوتراپی صورت   مزوتراپی جوانساز مزوتراپی مو مزوتراپی غرب تهران بهترین مرکز مزوتراپی مو   پی آر پی زانو غرب تهران   بهترین مرکز پی آر پی زانو   مرکز پی آر پی    پی آر پی صورت پی آر پی غرب تهران  بهترین مرکز پی آر پی   پی آر پی مو پی آر پی مو غرب تهران  بهترین مرکز پی آر پی مو   لیفت با نخ   بهترین مرکز لیفت با نخ   لیفت با نخ غرب تهران  میکرودرم ابریشن  لایه برداری از پوست بهترین مرکز میکرودرم ابریژن   بهترین مرکز برداشتن خال  برداشتن خال غرب تهران  خالبرداری غرب تهران   میکرونیدلینگ غرب تهران   بهترین مرکز میکرونیدلینگ   لیزر مو غرب تهران  بهترین مرکز لیزر موهای زائد بهترین لیزر موها زائد   پیرسینگ ناف غرب تهران   بهترین مرکز پیرسینگ ناف   بهترین مرکز پیرسینگ   تزریق ژل غرب تهران   بهترین مرکز تزریق ژل فیلر   ژل خط خنده بهترین مرکز تزریق ژل لب بهترین مرکز زاویه سازی کلینیک برای تزریق ژل خط تزریق ژل خنده   تزریق بوتاکس غرب تهران   بهترین مرکز تزریق بوتاکس   بهترین مارک بوتاکس   دکتر خوب برای تزریق بوتاکس   دکتر پوست و مو غرب تهران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد