تقسیم بندی نواحی صورت برای تشخیص علت جوش

چگونه تقسیم بندی صورت به درمان آکنه و پوست بی عیب کمک می کند ؟

در ابتدا صورت خود را تقسیم بندی کنید: آکنه شما دقیقا با شما چه می گوید؟ تقسیم بندی صورت چیست ؟

تقسیم بندی صورت که مشخصا راه حلی سریع برای توصیف دقیق ارتباط بخش های خاصی از صورت با دیگر بخش های داخلی بدن است، مشخص می کند برای درمان آکنه خود چه کاری را برای دیگر بخش های بدن خود انجام دهید. جوش های نقاط مختلف صورت با مشکلاتی دیگر در نقاط دیگر بدن ارتباط دارد. در نتیجه با دانستن این تقیسم بندی نه تنها به درمان جوش های خود کمک خواهید کرد بلکه می توانید در جهت سلامت دیگر بخش های بدن خود گام های موثری بردارید.

 

۱ و ۲ دستگاه گوارش

 

در مصرف غذاهای فراوری شده و غذاهای ناسالم تجدید نظر کنید، میزان چربی رژیم غذایی روزانه خود را کاهش دهید، آب بیشتر بنوشید و به سمت مصرف مواد غذایی قلیایی مانند خیار بروید.

 

۳ کبد

 

 

عدم مصرف الکل ،غذاهای چرب و محصولات لبنی توصیه میشود این در واقع ناحیه ای ست که غذاهای آلرژن خود را در آن نشان می دهند. با ۳۰ دقیقه ورزش ملایم روزانه و خواب منظم کبد خود را یاری دهید.

 

۴ و ۵ کلیه ها

 

 

 

اکثر مشکلات نزدیک چشم ( مانند حلقه تیره ) حکایت از کم آبی دارد پس آب بنوشید، آب بنوشید، آب بنوشید …

 

۶ قلب

 

 

 

به فشار خون خود به اندازه ویتامین های بدن خود اهمیت بدهید. مصرف غذاهای داغ و تند خود را محدود کنید، مصرف گوشت را کم کنید و از هوای پاک بیشتر بهره ببرید. به علاوه از طرق دیگر کلسترول خود را کاهش دهید مانند دریافت بیشتر امگا ۳ و امگا ۶ موجود در آجیل، آواکادو، غذاهای دریایی و همچنین دانه کتان.

 

۷  و ۸ کلیه

 

 

باز هم معجزه آب ! بنوشید بنوشید و بنوشید. نوشیدنی های گاز دار، قهوه، نسکافه و الکل کمتر مصرف کنید چرا که برای بدن کم آبی ایجاد میکنند.

 

۹ و ۱۰ دستگاه تنفس

 

آیا سیگار می کشید؟ آیا واکنش های آلرژیک داشته اید؟ در مکان های گرم نروید، غذاهای خنک کننده مصرف کنید، مصرف قند و شکر را کم کنید و هوای پاک و تمیز بیشتر استنشاق کنید. همزمان با حفظ بیشتر قلیای بدن خود از طریق خوردن مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات سبز، از مصرف مواد غدایی که بدن شما را اسیدی می کنند ( گوشت، محصولات لبنی، الکل، قهوه، شکر) پرهیز کنید. مورد دیگری که در آکنه ها نادیده گرفته می شود تلفن های همراه و بالش های کثیف است. این دو از طریق تماس مستقیم عامل ایجاد آکنه هستند.

 

۱۱ و ۱۲ هورمون ها

 

 

آکنه تحت تاثیر استرس ها و تغییرات هورمونی در بدن است. هر چند این دو اجتناب ناپذیرند ولی شما می توانید اثرات آنها را با خواب کافی، نوشیدن مقادیر زیاد آب، مصرف سبزیجات سبز و تمیز نگه داشتن پوست خود کاش دهید. به یاد داشته باشید ایجاد جوش ها در فاز تخمک گذاری بیشتر می شود.

 

۱۳ معده

 

 

دریافت فیبر را افزایش دهید، انسداد های سمی گوارشی را کاهش دهید و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش از دمنوش های گیاهی بنوشید. اینها به پاکسازی دستگاه گوارش شما کمک بسیاری می کند. می توانید شبها دمنوش بابونه و صبح ها چای سبز و دمنوش نعنا مصرف کنید.

 

۱۴ بیماری

 

 

آکنه ممکن است علامتی از جانب بدن و به معنی مقابله ی بدن با میکروب ها باشد. با اقداماتی از قبیل استراحت، چرت نیمروزی، رفتن به یوگا و ورزش های تناسب اندام، اختصاص زمانی برای تنفس عمیق هوای پاک و البته رساندن آب زیاد به بدن.

بنابراین، دفعه بعد که جوشی را در صورتتان دیدید و یا متوجه سیاهی در زیر چشم خود شدید، تقسیم بندی نواحی صورت خود را بررسی کنید: احتمالا صورت شما به نمایندگی به ارگان های داخلی بدنتان با شما صحبت می کند ! با این حال این واقعیت را به یاد داشته باشید که به مانند سایر مشکلات سلامت، برای تشخیص بهتر لازم است در این موارد هم به پزشک خود مراجعه کنید.

بهترین دکتر پوست تهران

بهترین دکتر پوست و مو غرب تهران